halt ?!??!!

Hahaha måste skriva om när jag å Danne skulle hem igår kväll. De hade börjat frysa på efter regnet. Det var rena isgatan ute. Men inte F*N trodde jag de var SÅ halt som de faktiskt var. Ni som varit hemma hos oss vet att vi har en baka upp till oss. Vi kom fasen inte upp för den med bilen... Jag körde först, tyvärr gasade jag inte tillräckligt mycket... Men sen gled vi bara neråt. Jag fick smått panik (Danne också) för vi gled mot staketet som är på ena sidan utav vägen. Danne sprang ut och satte sig i bagageluckan, för att de skulle bli lite mer tyngd (han som är så stor:)) men inte f*n hjälpte de... Så då sade jag att jag ville sätta mig i luckan (väger ju lite mer iaf) men de hjälpte inte heller... När vi skulle byta plats, så han skulle köra så fick vi trolla lite för vi kunde inte släppa bromsen... men efter lite bökande så gick de. Då kom en snäll granne ut och skulle hjälpa oss. Så han putte på i sidan på bilen som var mot staketet. (jag satt kvar i luckan:)) BILEN BARA GLED!!! Till sist hoppade jag ut snabbt och Danne fick glida HELA vägen ner för baken.

(när jag satt i bagageluckan så kommer de en annan bil nerifrån. Fan blev ju livrädd att han inte skulle se att vi "bakade", men han uppfattade situationen. Han hade fart och försökte komma upp för baken. Men inte heller han klarade av de... Så även han fick glida ner HELA vägen igen.)

Sen tog båda bilarna satts nerifrån, full gas och de var fasen på håret att de kom upp. Men de gick:) Först då skrattade jag!! Fasen va ju jätte nervös att något inte skulle gå bra.

Sen insåg vi ju nästa problem, hur fasen skulle vi komma in i garaget? Glashalt även där. Vi var rädda att vi antingen skulle glida in i längan bakom oss eller glida in i längan framför oss. Så vi fick gå upp och hämta grus... Så grusade vi hela uppfarten utanför vårt garage.

Så de blir ingen bil idag!! Jag hade tänkt åka skridskor ner till jobbet idag:)


Haha vi har ju gjort roligare saker än att hämta grus... :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0