Höst även inne hos oss

Idag har vi grejat hemma hela långa dagen! Efter den sena frukosten så stängde Danne in sig på toan och jag fortsatte i kök/ vardagsrummet. Efter en stund ringde mamma och frågade henne om inte hon ville vara gullig å komma å hjälpa mig med att tvätta fönsterna. De gjorde hon så gärna... En halvtimma senare var hon här, hon hade med sig sin skurhink (jag och Danne har inte införskaffat oss alla "redskap" man behöver för att tvätta fönster än...) De slutade dock med att hon var här tills klockan var 6. Vi har verkligen storstädat hela vårt hem idag. Tusen tack för hjälpen mamma:) De är så mycket roligare när man är två och hjälps åt. (sen vet jag att mamma faktiskt tycker de är roligt att komma upp och hjälpa till)

Blev så fint efter allt slit. Vi tvättade alltså inte bara fönsterna. Bland annat så bytte vi gardinerna i vardagsrummet, så de blir lite mer "höstigt" även inne nu. Hade ute alla mattor och piskade och borstade dem. Sen bytte vi plats på mattorna i kök/ vardagsrummet. Dammat allt som finns att damma hemma hos oss. Jag fick mig en fixidé om att jag ville ändra plats på sofforna, vilket resulterade i att jag bara snurrade runt på dem och insåg senare att dem står bäst som dem alltid har stått... Under denna tiden jag och mamma höll på så såg vi inte Danne alls, han höll bara på med sitt idag!

Innan vi började...



Efter att vi städat, bytt gardiner och mattan



När mamma hade gått så var jag jätte hungrig, så satte igång direkt med kvällens middag. De blev en god höstgryta. Inspirerad utav den vi fick i fredags hemma hos Emelie och David, fast på mitt sätt. Alltså med vitlök!!



Super gott å lätt.
Nu ligger Danne redan i sängen å snarkar... (trötter) så ska gå in och göra honom sällskap.
Laddad inför en ny vecka imorgon, känns som om de kommer bli en bra sådan!!
/Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0