Nya favoriten

Malin på jobbet hade köpt med sig Sharonfrukt till jobbet förra veckan. Hon sade att de var super gott och att jag borde prova om jag inte ätit de tidigare. Jag tycker ju de är lite jobbigt att smaka på nya saker men jag gav de chans. Åhhhhhh va gott de var. Så nu har jag hittat mig en ny favorit!!!

INFO:
Har en mycket söt och god smak. Den kommer från Israel under vinterhalvåret och har fått sitt namn från Sharondalen. Frukten saknar kärnor och kan både ätas hård och mjuk. Ju mjukare den är, desto sötare är smaken. Den behöver inte skalas och äts enklast som ett äpple. En riktigt mogen sharonfrukt kan ha bruna fläckar i skalet. Till skillnad från andra exotiska frukter, tål sharonfrukten att förvaras kallt och har då mycket lång hållbarhet. Sharonfrukt är en verkligt nyttig sötsak, som innehåller mycket A-vitamin och en hel del C-vitamin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0